English French German Italian Portuguese Russian Serbian Spanish Turkish
Saturday, May 11, 2024
28,10,0,50,1
600,600,60,1,3000,5000,25,800
90,150,1,50,13,30,50,1,70,12,1,50,1,1,1,5000
Powered By Creative Image Slider
eTwinning
View Image
comenius
View Image
εκπαιδευση
View Image

Με την ιστοσελίδα μας ανοίγουμε ένα δίαυλο επικοινωνίας. Σκοπός μας είναι η ενημέρωση παιδιών, γονιών, καθηγητών για το εκπαιδευτικό έργο, τις δραστηριότητες, τις εκδηλώσεις, τα επιτεύγματα των μαθητών του σχολείου μας. Στο χώρο αυτό τα παιδιά μπορούν να παρουσιάσουν τις εργασίες, τις δραστηριότητές τους, τα ταλέντα τους, τις ανησυχίες τους, αλλά και κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να αντλήσει πληροφορίες για το σχολείο μας.

Συστάσεις της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών για τον εμβολιασμό έναντι της ιλαράς

 

Το Δεκέμβριο του 2023, το Ευρωπαϊκό τμήμα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με την ανησυχητική αύξηση κρουσμάτων ιλαράς σε χώρες του Ευρωπαϊκού Τμήματος του ΠΟΥ, ακόμα και σε αυτές που είχαν δηλώσει εξάλειψη της νόσου. Με αφορμή την έξαρση κρουσμάτων της ιλαράς σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες καθώς και στη χώρα μας, η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών συστήνει τον άμεσο εμβολιασμό με το εμβόλιο ιλαράς - ερυθράς - παρωτίτιδας (εμβόλιο MMR) των παιδιών, των εφήβων και των ενηλίκων που δεν έχουν εμβολιαστεί με τις απαραίτητες δόσεις.

πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για περισσότερα:

Συστάσεις της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών για τον εμβολιασμό έναντι της ιλαράς

Ενημέρωση για τη λήψη μέτρων προστασίας για τη μείωση μετάδοσης λοιμώξεων του αναπνευστικού

 

Σύμφωνα με τις από 04-01-2024 οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), και προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος μετάδοσης των λοιμώξεων του αναπνευστικού (λοιμώξεις από τον ιό SARS-CoV-2, γρίπη κ.α.) στο σχολικό περιβάλλον συστήνεται η τήρηση των ακόλουθων βασικών μέτρων από εκπαιδευτικούς, μαθητές και λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 

πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για περισσότερα:

Ενημέρωση για τη λήψη μέτρων προστασίας για τη μείωση μετάδοσης λοιμώξεων του αναπνευστικούαναπνευστικού

 

Ενισχυτική Διδασκαλία 2023 - 2024

Σας γνωστοποιούμε ότι στο ΦΕΚ Β΄ 5999/16-10-2023 - ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΣΦΑΛΜΑΤΟΣ ΦΕΚ Β’ 6056/19-10-2023) δημοσιεύτηκε η με αρ. πρωτ. 114342/Δ2/12-10-2023 Υ.Α. με θέμα: «Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία για το σχολικό  έτος 2023-2024». Σύμφωνα με την ανωτέρω Υπουργική Απόφαση, για το σχολικό έτος 2023-2024 η Ενισχυτική Διδασκαλία μαθητών/τριών Γυμνασίου περιλαμβάνει τα μαθήματα: Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Αγγλικά.

Οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων οφείλουν να ενημερώσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο τους/τις μαθητές/τριες και τους γονείς-κηδεμόνες τους για την υποβολή των αιτήσεων-δηλώσεων μαθημάτων (Υπόδειγμα_1 αίτησης_δήλωσης μαθημάτων 2023_24) και να συλλέξουν ηλεκτρονικά τις σχετικές αιτήσεις εωσ την Τετάρτη 15-11-2023.

Υπόδειγμα_1 αίτησης_δήλωσης μαθημάτων 2023 2024 (doc)

Υπόδειγμα_1 αίτησης_δήλωσης μαθημάτων 2023 2024 (pdf)

Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας

Συνοπτική περιγραφή των στόχων βελτίωσης και σχεδίων δράσης για Συλλογικό Προγραμματισμό Σχολικής Μονάδας.

Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να το διαβάσετε.

Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας

ΑΞΟΝΑΣ 5: Σχέσεις σχολείου-οικογένειας

Και φέτος, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2022-23, υλοποιήθηκε με επιτυχία το σχέδιο δράσης του παραπάνω άξονα με συντονίστρια την κ. Αθανασοπούλου Αικατερίνη και συνεργάτες τις: κ. Τσαμπούλα Βασιλική, κ. Μανώλη Γεωργία, κ. Γιωτοπούλου Όλγα και κ. Τσιλιμίγκρα Χριστίνα. Στόχος της δράσης ήταν η επέκταση των καλών σχέσεων σχολείου και οικογένειας. Γι’αυτό και πραγματοποιήθηκαν 8 συνολικά συναντήσεις-βιωματικά εργαστήρια με τους γονείς-κηδεμόνες και των τριών τάξεων στον χώρο του σχολείου μαζί με τις παραπάνω καθηγήτριες και την ψυχοπαιδαγωγό κ. Βουδούρη Μαρία από το κέντρο «ΑΝΕΛΙΞΗ». Η συμμετοχή των γονέων-κηδεμόνων ήταν μεγάλη και μέχρι το τέλος των συναντήσεων σταθερή. Ελπίζουμε μετά από δύο χρόνια σχετικών δράσεων να καθιερωθεί ένα σταθερό πλαίσιο συνεργασίας και επικοινωνίας του σχολείου με την οικογένεια.

Πατήστε στους παρακάτω συνδέσμους για φωτογραφικό υλικό

foto1  foto2  foto3

Σχέσεις σχολείου οικογένειας - Ερωτηματολόγιο

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών της Α’ Γυμνασίου, Σας προσκαλούμε στην διαδικτυακή συνάντηση που πραγματοποιεί η ομάδα δράσης των καθηγητών/καθηγητριών του σχολείου μας στα πλαίσια της ενίσχυσης της εποικοδομητικής επικοινωνίας και συνεργασίας σχολείου και οικογένειας με θέμα «Σχολική βία και εκφοβισμός». Την ενημέρωση - βιωματικό εργαστήρι πάνω σε αυτό το θέμα θα κάνει η κ. Βουδούρη Μαρία, ψυχοπαιδαγωγός του κέντρου πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας στην Αρκαδία «Ανέλιξη».
Η παραπάνω συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 28 Μαρτίου τις ώρες 18:00-20:00. Για αυτόν τον λόγο σας παρακαλούμε να κάνετε χρήση του παρακάτω συνδέσμου τη συγκεκριμένη μέρα, ώρα προσέλευσης από 17:45-18:00 στο https://minedu-secondary.webex.com/meet/olgagiot

Ο παραπάνω σύνδεσμος καθώς και η συνολική πρόσκληση θα είναι αναρτημένα και στην ιστοσελίδα του σχολείου!
Η 6η Μαρτίου έχει εξάλλου καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες ενεργοποιώντας δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού. Σκοπός των παραπάνω ενεργειών είναι ο περιορισμός της εκδήλωσης βίας στη ζωή των ανηλίκων καθώς και η αποτροπή των αρνητικών συνεπειών της ενδοσχολικής βίας στις διαπροσωπικές σχέσεις μαθητών/τριών.

 

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες,
το ερωτηματολόγιο που ακολουθεί διαμορφώθηκε από την ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου μας για το σχέδιο δράσης «ενίσχυση της εποικοδομητικής επικοινωνίας και συνεργασίας σχολείου-οικογένειας» κατά το σχολικό έτος 2021-2022 και απευθύνεται σε γονείς και κηδεμόνες και των τριών τάξεων του γυμνασίου για να διερευνηθούν οι απόψεις/γνώμες τους για την αμφίδρομη επικοινωνία σχολείου-οικογένειας. Το ερωτηματολόγιο είναι ανώνυμο.

Παρακαλούμε, το ερωτηματολόγιο να συμπληρωθεί εως τη Δευτέρα 21/02/2022

Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να απαντήσετε στο ερωτηματολόγιο

Σχέσεις σχολείου οικογένειας - Ερωτηματολόγιο

Αποτελέσματα ερωτηματολογίου

Ερωτηματολόγιο διερεύνησης αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για τη σχέση σχολείου- οικογένειας

Αποτελέσματα ερωτηματολογίου

Σε συνέχεια της  διαδικτυακής ενημερωτικής εκδήλωσηςπου διοργανώθηκε από τοΕλληνικό Κέντρο Ασφαλούς ΔιαδικτύουτουΙΤΕμε θέμα:

"Πως θα προστατέψω το παιδί μου στο διαδίκτυο – διαθέσιμα εργαλεία – αναδυόμενοι κίνδυνοι "

αποστέλλουμε στους γονείς και κηδεμόνες του 4ου Γυμνασίου ενημερωτικό εκπαιδευτικό υλικό για την ασφαλή πλοήγηση των παιδιών στο διαδίκτυο. 

Η ομάδα του Σχεδίου Δράσης του Άξονα 5

link.pdf

 

Γιάννης Ρίτσος

Χρύσα Προκοπάκη

Ο Γιάννης Ρίτσος γεννήθηκε το 1909 στη Μονεμβασιά, το τελευταίο παιδί μιας πλούσιας οικογένειας γαιοκτημόνων. Η πρώτη παιδική ηλικία ήταν και η μόνη ευτυχισμένη περίοδος της οικογενειακής ζωής του. Σύντομα η οικογένεια επρόκειτο να καταστραφεί οικονομικά. Μαζί με την ανέχεια ήρθαν μεγαλύτερες δοκιμασίες. Ο θάνατος του αδελφού του Μίμη, δοκίμου αξιωματικού του Ναυτικού από φυματίωση το 1921 και μερικούς μήνες αργότερα, ο θάνατος της μητέρας από την ίδια αρρώστια. Ο πατέρας τρελαίνεται. Θα τελειώσει τη ζωή του, το 1938, στο Δαφνί. Στο ίδιο ίδρυμα θα οδηγηθεί το 1936 η αδελφή του ποιητή Λούλα, ο πιστός σύντροφος των παιδικών του χρόνων.

Μαζί με τη Λούλα ο ποιητής περνά τα γυμνασιακά του χρόνια στο Γύθειο. Το 1925 φτάνουν στην Αθήνα για σπουδές. Γρήγορα όμως ο Ρίτσος θα προσβληθεί κι αυτός από φυματίωση. Ως το 1940 περίπου, η ζωή του θα περνά ανάμεσα σε σανατόρια και στα διαλείμματα, στην Αθήνα, όπου είναι υποχρεωμένος να εργάζεται σκληρά και κάποτε με εξευτελιστικούς όρους για να επιζήσει.

Στο πείσμα αυτής της κακιάς μοίρας και του ίδιου του θανάτου που τον απειλεί συνεχώς, ο Ρίτσος, που από τα παιδικά του χρόνια αισθάνεται ποιητής, γράφει ασταμάτητα. Στην ποίηση βρήκε το μοναδικό καταφύγιο. Στην ποίηση και, από το 1929, στο σοσιαλιστικό ιδανικό το οποίο ενστερνίστηκε στο σανατόριο της Σωτηρίας ? εκεί νοσηλεύονταν πολλοί αγωνιστές. Η πίστη σ' αυτό το μελλοντικό όραμα θα εμπνέει και την ποίησή του.

Από το 1930 ως το 1934 γράφει τις συλλογές Τρακτέρ (έκδ. 1934) και Πυραμίδες (έκδ. 1935). Το 1936, με αφορμή την αιματηρή καταστολή της διαδήλωσης των καπνεργατών στη Θεσσαλονίκη, γράφει τον Επιτάφιο. Η δικτατορία του Μεταξά συμπεριλαμβάνει τον Επιτάφιο στα ανατρεπτικά βιβλία που κάηκαν στους Στύλους του Ολυμπίου Διός.

Στο διάστημα αυτό, έως τον πόλεμο, ο Ρίτσος εργάζεται ως ηθοποιός και χορευτής σε διάφορα θέατρα και αργότερα στο Εθνικό και στη Λυρική. Στην Κατοχή εντάσσεται στον λογοτεχνικό τομέα του ΕΑΜ (Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο). Νέα υποτροπή της φυματίωσης τον καθηλώνει στο κρεβάτι όπου γράφει ασταμάτητα. (Τα περισσότερα έργα αυτής της περιόδου καταστράφηκαν αμέσως μετά τις συγκρούσεις του Δεκέμβρη 1944). Τον Δεκέμβριο του 1944 ακολουθεί τις αριστερές δυνάμεις που εγκαταλείπουν την Αθήνα. Φθάνει στην Κοζάνη όπου γράφει το θεατρικό Η Αθήνα στ' άρματα που παίζεται αμέσως.

Στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια εργάζεται ως διορθωτής και επιμελητής κειμένων στον εκδοτικό οίκο Γκοβόστη και συνεργάζεται με το περιοδικό Ελεύθερα Γράμματα.

Το 1948 εκτοπίζεται στο Κοντοπούλι της Λήμνου, αργότερα στη Μακρόνησο και στο τέλος στον Αϊ ? Στράτη. Απελευθερώνεται τον Αύγουστο του 1952. Την περίοδο αυτή το έργο του είναι απαγορευμένο, ο ίδιος όμως συνεχίζει τη δημιουργική του δραστηριότητα.

Το 1954 παντρεύεται τη γιατρό Γαρυφαλιώ Γεωργιάδου και το 1955 γεννιέται η κόρη του, Έρη. Το 1956 του απονέμεται το Α' Κρατικό Βραβείο Ποίησης για τη Σονάτα του σεληνόφωτος.

Αυτά τα χρόνια κι ως την καινούργια δικτατορία είναι τα μόνα ήρεμα. Ο ποιητής αφιερώνεται αποκλειστικά στο έργο του και σε ποιητικές μεταφράσεις χωρίς άλλους επαγγελματικούς περισπασμούς. Ωστόσο σ' όλη τη ζωή του δε σταμάτησε ούτε μέρα να γράφει και κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες.

Με την επιβολή της δικτατορίας στις 21 Απριλίου 1967, συλλαμβάνεται και οδηγείται στον Ιππόδρομο. Στη συνέχεια εξορίζεται στη Γυάρο, ύστερα στο Παρθένι της Λέρου. Από τον Οκτώβριο του 1968 ως το τέλος του 1970 βρίσκεται σε «κατ' οίκον περιορισμό» στο Καρλόβασι Σάμου. Το έργο του είναι πάλι υπό απαγόρευση.

Το 1971 επιστρέφει ελεύθερος στην Αθήνα. Έχει έρθει η ώρα της αναγνώρισης στην Ελλάδα και διεθνώς. Αμέσως μετά τη μεταπολίτευση ανακηρύσσεται επίτιμος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1975). Το 1978 γίνεται επίσης διδάκτωρ του Πανεπιστημίου του Μπέρμινχαμ στην Αγγλία, το 1984 του Πανεπιστημίου Καρλ Μαρξ της Λειψίας και το 1987 του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 1977 τιμάται με το Βραβείο Λένιν για την Ειρήνη.

Ο Γιάννης Ρίτσος μας έχει δώσει ένα ογκωδέστατο έργο. Μετά τον Επιτάφιο (1936), ακολουθούν λυρικές συνθέσεις σε ελεύθερο στίχο όπως Το τραγούδι της αδελφής μου (1937), Εαρινή συμφωνία (1938), Το εμβατήριο του ωκεανού (1940). Μέσα στη Κατοχή γράφει τη Δοκιμασία, ενώ η εποποιία της Αντίστασης θα του εμπνεύσει τη Ρωμιοσύνη και την Κυρά των Αμπελιών (1945-1947). Παράλληλα, η τραγωδία της Κατοχής και του Εμφύλιου καταγράφεται στη συλλογή Αγρύπνια (1944-1953) και στις Γειτονιές του κόσμου (1949-1951).

Στον τόμο Τέταρτη διάσταση (1956-1975) έχουν συγκεντρωθεί ποιητικοί μονόλογοι, όπως η Σονάτα του σεληνόφωτος, ο Ορέστης, ο Φιλοκτήτης, η Χρυσόθεμις, η Ελένη. Μέσα από το μύθο και την ιστορία όσο και από τις σύγχρονες κοινωνικές συγκρούσεις, ο ποιητής αναπτύσσει έναν ποιητικό στοχασμό πάνω στην ανθρώπινη μοίρα. Η Τέταρτη διάσταση μαζί με τις πολυάριθμες συλλογές μικρών ποιημάτων που γράφονται παράλληλα (Μαρτυρίες, Πέτρες, Επαναλήψεις, Κιγκλίδωμα, Χειρονομίες και άλλα) είναι το απόσταγμα της ανθρώπινης και ποιητικής εμπειρίας του. Με τις οραματικές, δοξαστικές συνθέσεις που συγκεντρώνονται στους τόμους Γίγνεσθαι και Επινίκια, ο Ρίτσος ολοκληρώνει την ποιητική του κατάθεση.

Ως τώρα έχουν κυκλοφορήσει 100 ποιητικά βιβλία, 4 θεατρικά καθώς και 9 πεζά με το γενικό τίτλο Εικονοστάσιο ανωνύμων αγίων. Έχουν εκδοθεί επίσης 12 βιβλία με μεταφράσεις του και ένα βιβλίο με δοκίμια. Οι ξένες εκδόσεις του έργου του, που έχουν μεταφραστεί σε σαράντα διαφορετικές γλώσσες ανέρχονται σε 266.

Πέθανε στις 11 Νοεμβρίου 1990.

Share this post

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
  • 20150626_093852.jpg
  • 20150626_093908.jpg
  • 20150626_093931.jpg
  • 20150626_093944.jpg
  • 20150626_093957.jpg
  • 20150626_094028.jpg
  • 20150626_094040.jpg
  • 20150626_094054.jpg
  • 20150626_094106.jpg
  • 20150626_094120.jpg
  • 20150626_094132.jpg
  • 20150626_094156.jpg
  • 20150626_094210.jpg
  • 20150626_094222.jpg
  • 20150626_094235.jpg
  • 20150626_094248.jpg
  • 20150626_094309.jpg
  • 20150626_094324.jpg
  • 20150626_094336.jpg
  • 20150626_094350.jpg
May 2024
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
No events

Print

Newsletter

book2