English French German Italian Portuguese Russian Serbian Spanish Turkish
Thursday, May 09, 2024
28,10,0,50,1
600,600,60,1,3000,5000,25,800
90,150,1,50,13,30,50,1,70,12,1,50,1,1,1,5000
Powered By Creative Image Slider
eTwinning
View Image
comenius
View Image
εκπαιδευση
View Image

Με την ιστοσελίδα μας ανοίγουμε ένα δίαυλο επικοινωνίας. Σκοπός μας είναι η ενημέρωση παιδιών, γονιών, καθηγητών για το εκπαιδευτικό έργο, τις δραστηριότητες, τις εκδηλώσεις, τα επιτεύγματα των μαθητών του σχολείου μας. Στο χώρο αυτό τα παιδιά μπορούν να παρουσιάσουν τις εργασίες, τις δραστηριότητές τους, τα ταλέντα τους, τις ανησυχίες τους, αλλά και κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να αντλήσει πληροφορίες για το σχολείο μας.

Συστάσεις της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών για τον εμβολιασμό έναντι της ιλαράς

 

Το Δεκέμβριο του 2023, το Ευρωπαϊκό τμήμα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με την ανησυχητική αύξηση κρουσμάτων ιλαράς σε χώρες του Ευρωπαϊκού Τμήματος του ΠΟΥ, ακόμα και σε αυτές που είχαν δηλώσει εξάλειψη της νόσου. Με αφορμή την έξαρση κρουσμάτων της ιλαράς σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες καθώς και στη χώρα μας, η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών συστήνει τον άμεσο εμβολιασμό με το εμβόλιο ιλαράς - ερυθράς - παρωτίτιδας (εμβόλιο MMR) των παιδιών, των εφήβων και των ενηλίκων που δεν έχουν εμβολιαστεί με τις απαραίτητες δόσεις.

πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για περισσότερα:

Συστάσεις της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών για τον εμβολιασμό έναντι της ιλαράς

Ενημέρωση για τη λήψη μέτρων προστασίας για τη μείωση μετάδοσης λοιμώξεων του αναπνευστικού

 

Σύμφωνα με τις από 04-01-2024 οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), και προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος μετάδοσης των λοιμώξεων του αναπνευστικού (λοιμώξεις από τον ιό SARS-CoV-2, γρίπη κ.α.) στο σχολικό περιβάλλον συστήνεται η τήρηση των ακόλουθων βασικών μέτρων από εκπαιδευτικούς, μαθητές και λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 

πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για περισσότερα:

Ενημέρωση για τη λήψη μέτρων προστασίας για τη μείωση μετάδοσης λοιμώξεων του αναπνευστικούαναπνευστικού

 

Ενισχυτική Διδασκαλία 2023 - 2024

Σας γνωστοποιούμε ότι στο ΦΕΚ Β΄ 5999/16-10-2023 - ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΣΦΑΛΜΑΤΟΣ ΦΕΚ Β’ 6056/19-10-2023) δημοσιεύτηκε η με αρ. πρωτ. 114342/Δ2/12-10-2023 Υ.Α. με θέμα: «Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία για το σχολικό  έτος 2023-2024». Σύμφωνα με την ανωτέρω Υπουργική Απόφαση, για το σχολικό έτος 2023-2024 η Ενισχυτική Διδασκαλία μαθητών/τριών Γυμνασίου περιλαμβάνει τα μαθήματα: Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Αγγλικά.

Οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων οφείλουν να ενημερώσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο τους/τις μαθητές/τριες και τους γονείς-κηδεμόνες τους για την υποβολή των αιτήσεων-δηλώσεων μαθημάτων (Υπόδειγμα_1 αίτησης_δήλωσης μαθημάτων 2023_24) και να συλλέξουν ηλεκτρονικά τις σχετικές αιτήσεις εωσ την Τετάρτη 15-11-2023.

Υπόδειγμα_1 αίτησης_δήλωσης μαθημάτων 2023 2024 (doc)

Υπόδειγμα_1 αίτησης_δήλωσης μαθημάτων 2023 2024 (pdf)

Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας

Συνοπτική περιγραφή των στόχων βελτίωσης και σχεδίων δράσης για Συλλογικό Προγραμματισμό Σχολικής Μονάδας.

Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να το διαβάσετε.

Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας

ΑΞΟΝΑΣ 5: Σχέσεις σχολείου-οικογένειας

Και φέτος, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2022-23, υλοποιήθηκε με επιτυχία το σχέδιο δράσης του παραπάνω άξονα με συντονίστρια την κ. Αθανασοπούλου Αικατερίνη και συνεργάτες τις: κ. Τσαμπούλα Βασιλική, κ. Μανώλη Γεωργία, κ. Γιωτοπούλου Όλγα και κ. Τσιλιμίγκρα Χριστίνα. Στόχος της δράσης ήταν η επέκταση των καλών σχέσεων σχολείου και οικογένειας. Γι’αυτό και πραγματοποιήθηκαν 8 συνολικά συναντήσεις-βιωματικά εργαστήρια με τους γονείς-κηδεμόνες και των τριών τάξεων στον χώρο του σχολείου μαζί με τις παραπάνω καθηγήτριες και την ψυχοπαιδαγωγό κ. Βουδούρη Μαρία από το κέντρο «ΑΝΕΛΙΞΗ». Η συμμετοχή των γονέων-κηδεμόνων ήταν μεγάλη και μέχρι το τέλος των συναντήσεων σταθερή. Ελπίζουμε μετά από δύο χρόνια σχετικών δράσεων να καθιερωθεί ένα σταθερό πλαίσιο συνεργασίας και επικοινωνίας του σχολείου με την οικογένεια.

Πατήστε στους παρακάτω συνδέσμους για φωτογραφικό υλικό

foto1  foto2  foto3

Σχέσεις σχολείου οικογένειας - Ερωτηματολόγιο

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών της Α’ Γυμνασίου, Σας προσκαλούμε στην διαδικτυακή συνάντηση που πραγματοποιεί η ομάδα δράσης των καθηγητών/καθηγητριών του σχολείου μας στα πλαίσια της ενίσχυσης της εποικοδομητικής επικοινωνίας και συνεργασίας σχολείου και οικογένειας με θέμα «Σχολική βία και εκφοβισμός». Την ενημέρωση - βιωματικό εργαστήρι πάνω σε αυτό το θέμα θα κάνει η κ. Βουδούρη Μαρία, ψυχοπαιδαγωγός του κέντρου πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας στην Αρκαδία «Ανέλιξη».
Η παραπάνω συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 28 Μαρτίου τις ώρες 18:00-20:00. Για αυτόν τον λόγο σας παρακαλούμε να κάνετε χρήση του παρακάτω συνδέσμου τη συγκεκριμένη μέρα, ώρα προσέλευσης από 17:45-18:00 στο https://minedu-secondary.webex.com/meet/olgagiot

Ο παραπάνω σύνδεσμος καθώς και η συνολική πρόσκληση θα είναι αναρτημένα και στην ιστοσελίδα του σχολείου!
Η 6η Μαρτίου έχει εξάλλου καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες ενεργοποιώντας δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού. Σκοπός των παραπάνω ενεργειών είναι ο περιορισμός της εκδήλωσης βίας στη ζωή των ανηλίκων καθώς και η αποτροπή των αρνητικών συνεπειών της ενδοσχολικής βίας στις διαπροσωπικές σχέσεις μαθητών/τριών.

 

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες,
το ερωτηματολόγιο που ακολουθεί διαμορφώθηκε από την ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου μας για το σχέδιο δράσης «ενίσχυση της εποικοδομητικής επικοινωνίας και συνεργασίας σχολείου-οικογένειας» κατά το σχολικό έτος 2021-2022 και απευθύνεται σε γονείς και κηδεμόνες και των τριών τάξεων του γυμνασίου για να διερευνηθούν οι απόψεις/γνώμες τους για την αμφίδρομη επικοινωνία σχολείου-οικογένειας. Το ερωτηματολόγιο είναι ανώνυμο.

Παρακαλούμε, το ερωτηματολόγιο να συμπληρωθεί εως τη Δευτέρα 21/02/2022

Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να απαντήσετε στο ερωτηματολόγιο

Σχέσεις σχολείου οικογένειας - Ερωτηματολόγιο

Αποτελέσματα ερωτηματολογίου

Ερωτηματολόγιο διερεύνησης αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για τη σχέση σχολείου- οικογένειας

Αποτελέσματα ερωτηματολογίου

Σε συνέχεια της  διαδικτυακής ενημερωτικής εκδήλωσηςπου διοργανώθηκε από τοΕλληνικό Κέντρο Ασφαλούς ΔιαδικτύουτουΙΤΕμε θέμα:

"Πως θα προστατέψω το παιδί μου στο διαδίκτυο – διαθέσιμα εργαλεία – αναδυόμενοι κίνδυνοι "

αποστέλλουμε στους γονείς και κηδεμόνες του 4ου Γυμνασίου ενημερωτικό εκπαιδευτικό υλικό για την ασφαλή πλοήγηση των παιδιών στο διαδίκτυο. 

Η ομάδα του Σχεδίου Δράσης του Άξονα 5

link.pdf

 

Εκλείψεις και παλίρροιες

ΙΔΡΥΜΑ ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ

Η περιφορά της Σελήνης γύρω από τη Γη είναι επίσης και η αιτία των εκλείψεων, όταν το ένα από τα δύο αυτά ουράνια σώματα σκιάζει το άλλο. Οι σκιές των δύο αυτών σωμάτων αποτελούνται από δύο διαφορετικές περιοχές: έναν εσωτερικό κώνο πλήρους σκιάς που λέγεται κύρια σκιά και μια περιοχή μερικής σκιάς που λέγεται παρασκιά. Όταν παρατηρούμε μια έκλειψη Ηλίου από την περιοχή της Γης που πέφτει η παρασκιά, η Σελήνη καλύπτει ένα μόνο τμήμα του Ήλιου. Αυτή είναι η μερική έκλειψη του Ηλίου.

Όταν όμως κοιτάζουμε τον Ήλιο από την περιοχή που καλύπτει η πλήρης σκιά της Σελήνης, ο Ήλιος είναι τελείως αθέατος και τότε η έκλειψη του Ηλίου είναι ολική. Στην πραγματικότητα η διάμετρος του Ηλίου είναι 400 φορές μεγαλύτερη από τη διάμετρο της Σελήνης. Φαίνεται όμως ότι έχουν το ίδιο σχεδόν μέγεθος, γιατί ο Ήλιος είναι 400 φορές πιο μακριά μας απ' ό,τι η Σελήνη, γι' αυτό και ο Ήλιος και η Σελήνη έχουν το ίδιο φαινόμενο μέγεθος στον ουρανό της Γης.

Εκτός όμως από τις ηλιακές εκλείψεις έχουμε και εκλείψεις της Σελήνης. Αυτές συμβαίνουν όταν η Σελήνη, στην τροχιά της γύρω από τη Γη, μπαίνει στην περιοχή της γήινης σκιάς. Για να διασχίσει τη σκοτεινή αυτή περιοχή, χρειάζεται δύο σχεδόν ώρες, αφού διανύσει 10.000 περίπου χιλιόμετρα. Στις σεληνιακές εκλείψεις διακρίνει κάποιος εύκολα το σχήμα της σκιάς της Γης πάνω στη Σελήνη. Η σκιά αυτή φανέρωσε στους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους το σφαιρικό σχήμα της Γης μας. Ας σημειώσουμε όμως επίσης ότι μια έκλειψη Σελήνης συμβαίνει μόνο κατά τη διάρκεια της Πανσελήνου και μόνον όταν η Σελήνη τύχει να περάσει μέσα από τη σκιά που ρίχνει η Γη στο διάστημα.

Αν και η Σελήνη περιφέρεται γύρω από τη Γη σχεδόν μία φορά το μήνα, δεν έχουμε εκλείψεις κάθε μήνα. Για να κατανοήσουμε γιατί συμβαίνει κάτι τέτοιο ας υποθέσουμε ότι μία ευθεία γραμμή περνάει από το κέντρο του Ηλίου και της Γης και εκτείνεται στην άλλη της πλευρά. Αν η Σελήνη στη διαδρομή της γύρω από τη Γη περνούσε ακριβώς πάνω στη γραμμή θα είχαμε εκλείψεις κάθε μήνα και ηλιακές και σεληνιακές. Η Σελήνη όμως δεν ταξιδεύει με αυτόν τον τρόπο, αλλά αντίθετα, στην περιφορά της γύρω από τη Γη, περνάει είτε πιο πάνω, είτε πιο κάτω από την υποθετική αυτή γραμμή.

Όταν τα τρία αυτά σώματα, ο Ήλιος, η Σελήνη και η Γη, δεν βρίσκονται στην ίδια ευθεία, οι σκιές και της Γης και της Σελήνης χάνονται στο διάστημα και έτσι δεν πραγματοποιούνται εκλείψεις. Ακόμη όμως και όταν η σκιά της Σελήνης πέσει πάνω στη Γη, συνήθως δεν καλύπτει παρά μία περιοχή με μέγιστο πλάτος 270 περίπου χιλιομέτρων. Η δέσμη της σκιάς αυτής διασχίζει τον πλανήτη με ταχύτητα που φτάνει τα 3.000 χιλιόμετρα την ώρα, περνώντας πάνω από τους γήινους παρατηρητές σε λιγότερο από 7 λεπτά.

Η Σελήνη, εκτός των εκλείψεων, αποτελεί επίσης την κύρια αιτία και δύναμη ελέγχου των παλιρροιών της Γης, αφού τα τρία τέταρτα του πλανήτη μας καλύπτονται από θάλασσες και ωκεανούς. Λόγω λοιπόν της ρευστότητας του νερού και της ελκτικής δύναμης της Σελήνης, σε διάφορες περιοχές της Γης παρατηρούνται τα φαινόμενα της πλημμυρίδας και της αμπώτιδας. Πόσο θα επηρεαζόταν άραγε η αλιευτική βιομηχανία από μια δραστική παλιρροιακή αλλαγή, αν η Σελήνη μας εγκατέλειπε; Και κάτι πιο σπουδαίο: τι επιρροή θα είχαν άραγε οι ωκεανοί μας στο γήινο έδαφος χωρίς την επίδραση της Σελήνης; Ας σημειώσουμε επίσης ότι και η Γη επιδρά δυναμικά επάνω στη Σελήνη. Γι' αυτό άλλωστε και βλέπουμε πάντοτε τη μία μόνο πλευρά της, την ορατή

Share this post

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
  • 20150626_093852.jpg
  • 20150626_093908.jpg
  • 20150626_093931.jpg
  • 20150626_093944.jpg
  • 20150626_093957.jpg
  • 20150626_094028.jpg
  • 20150626_094040.jpg
  • 20150626_094054.jpg
  • 20150626_094106.jpg
  • 20150626_094120.jpg
  • 20150626_094132.jpg
  • 20150626_094156.jpg
  • 20150626_094210.jpg
  • 20150626_094222.jpg
  • 20150626_094235.jpg
  • 20150626_094248.jpg
  • 20150626_094309.jpg
  • 20150626_094324.jpg
  • 20150626_094336.jpg
  • 20150626_094350.jpg
May 2024
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
No events

Print

Newsletter

book2